Çarşamba, Aralık 8

Acınla Tanımlanmak

İnsanoğlu, dilenci misali hoşlanır acınma duygusundan. Dilencilik ruhumuzda aslında. Her tarafı acımtrak renkler bürümüş. Neden bu kadar zor? Mutluyum veya param bok gibi demek bu kadar mı ulaşılmaz? Paranın çok olması rakamlarla anlatılmaz. Senin hayat standartlarına göre bok gibi olur aslında.

Misal: Ortalama 750 tl maaş/harçlık alan bir insansın. Ödediğin maksimum hesap 50 tl ve ayda çıktığın gece ortalaması 8. 8 çarpı 50, 400 eder maksimumla. O halde senin bok gibi paran var usta. Burada işler değişik.

Misal 2: Zor bir hayat yaşadın, mutsuzsun, şanssızsın, gol yollarında Guiza, iş görüşmelerinde Mr.Bean ve en önemlisi müthiş bir popülariteye kurban giden kelime ile en 'yalnız' insansın. Ve sürekli senden daha gençlerin yerinde olmak isterdin, mükemmel anlatırsın o yılları. Lise mezunusun en kötü. Eder 11 sene. 7 yaşında okula başlasan, 18 sene, senin anlattığın gibi 'mükemmel' geçmiş bir defa. Sevgilin koymuştur sana. Sahip olunca başka hiç bir şeye ihtiyacın olmayacak şeye de ulaşmışsın minumum bir defa. 1 sene de, sonraları rakı sofrasında 'abi çok güzeldi namussuz' diyeceğin sevgili ile takıl 19 sene eder usta. 4 yıl üniversite 23 sene. Hani o dünyanın en şanslı gençleri dediğin. 1 sene askerlik (hani o özledim beaa! dediğin) + tezkere, gitme muhabbeti eder 24 sene. Ulan gavat, zaten 24 seneni en güzel sen özetlemişsin, farkında olmadan kendini ele vermişsin: ''mükemmel'' diyerek. Mükemmel geçen 24 sene. Vay anasını sayın seyirciler. Ama yok! Beyimiz dünyanın en şanssız insanı. Burada işler hakikaten karışık usta.

Tanımlamama baksana 'ele vermişsin'. Ben de mallaştım bunlar yüzünden. Ele vermişsin ne demek ulan? İyi olmak suç be Nazım Hikmet. Ortama baksana.

-Senin tuzun kuru oğlum.
-Senin yerinde olmak için neler vermezdim ki?
-Bir de benim açımdan düşün...
-Bak bende de şöyle olmuştu.
-Abi anlattıkların basit benim için. Ben asıl benimkini nasıl yapacağımı düşünüyorum.
-Bardağa dolu tarafından bak! Bir defa sen (yani 'ben' olmayan sen) ...ları başardın!

Bak bak en güzeli geliyor.........................

-Aynısı bende var. İveeeeet aynıııı. (sanma ki benim acım yok! diyor)

Usta durum kötü burada. Güvenç Kurtar! Gel kurtar beni. Millet bacaklarının birleştiği yeri yırtıyor, en acılı insan benim diye. Eğlenmemek, gülmemek, durgun su rolü yapmak, hayatını Yılmaz Morgül' ün almbüm satışlarına benzetmek vs. vs... Türkçe' ye yeni bir tabu girdi:

-Naber? Nasılsın?
-Nolsun aynı..

'İyiyim' e n'oldu? laaaan!

Tamam hepimiz kötüyüz. Acımız büyük. Gözlük ray-ban. Yalnızız, parasısız, aç sususuz. Kabul. Yeter ki, beni iyi olduğum için suçlamayın, teşhir etmeyin, muhabbetten dışlamayın.

Hamiş: iş bu saçmalıkları yazan, meslektaşlarının yaklaşık yarı fiyatına çalışan, sevgilisi olmayan, ailevi problemleri had safhada, sizin tanımlarınıza göre en büyük yalnızlardan. Ama iyi.

Üçyol yok mu burada? Nasıl takıcaz fişe?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder